Att ge kundservice i världsklass

Hjärtum Utbildning, i Stockholm
Längd
1 dag
Pris
6 980 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
24 maj, 2024 (+3 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning
Språk
Svenska
Längd
1 dag
Pris
6 980 SEK exkl. moms
Nästa kurstillfälle
24 maj, 2024 (+3 kursstarter)
Utbildningsform
Öppen utbildning
Språk
Svenska
Från 6 980 SEK exkl. moms / person

Kursbeskrivning

Utbildning kundservice kurs kundbemötande

Så ger du utmärkande god kundservice

Utbildningen lär dig att ge det lilla extra till kunden som kommer att göra den stora skillnaden. Du lär dig att använda effektiva frågetekniker och rätt ordval i kontakten med kunderna. Resultatet blir goda och givande kundrelationer, som skapar bestående band mellan er och kunden.

Lär dig vad kundservice egentligen är

Detta är en heltäckande kurs i kundbemötande och service, som passar både dig som möter kunden öga mot öga och i telefonen. Den innehåller bl a:

  • Frågetekniker för effektiva samtal
  • Att agera professionellt i kundbemötandet
  • Det goda kundsamtalet
  • Hjälp med ordval och kroppsspråk
  • Minskad stress i mötet med besvärliga kunder
  • Förhållningssätt till andras negativa attityder

kundbemötande utbildning

Håll motivationen uppe

Att möta kunder kan vara påfrestande, speciellt om de är missnöjda. Vår kurs i kundservice ger dig redskap för att hantera även de jobbiga kunderna. Du lär dig ett tankesätt som gör att du slipper bli påverkad av besvärliga kunders attityd och beteende. Det hjälper dig att hålla motivationen uppe och ökar arbetsglädjen.

Kommande kursstarter

Välj mellan 3 kursstarter

24 maj, 2024

  • Öppen utbildning
  • Stockholm
  • Svenska

19 september, 2024

  • Öppen utbildning
  • Stockholm
  • Svenska

28 november, 2024

  • Öppen utbildning
  • Stockholm
  • Svenska

Varför välja Hjärtum Utbildning?

Kursledare med branschexpertis

Centralt läge

Eftertraktad utbildning

Innehåll

Vår kurs i kundservice innehåller

Vad är kundservice av egentligen?

  • Små ordval som hjälper eller stjälper kundsamtalet
  • Vad uppskattar våra kunder?
  • Vad är skillnaden mellan bra och dålig kundservice?
  • Det lilla extra som gör den stora skillnaden

Att agera professionellt

  • Vilka egenskaper behöver du ha för att kunna leverera service i världsklass?
  • Din syn eller kundens syn på ditt sätt att ge kundservice
  • Att utveckla sig själv med hjälp att feedback från andra
  • Din professionella yrkesroll och vad som ingår i den

Det goda kundsamtalet

  • Att inleda positivt
  • Att styra samtalet
  • Frågeteknik för ett effektivt kundsamtal
  • Att hantera svåra frågor från våra kunder

Kundkommunikationen – det jag säger eller hur jag säger?

  • Den tysta kommunikationen som betyder så mycket
  • Kroppsspråkets betydelse
  • Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet med kunden

Vårt team som arbetar tillsammans med kundservicen

  • Vi som arbetar i serviceteamet
  • Hur får vi alla i teamet med oss?
  • Hur skapar vi en serviceinställd kultur i teamet?
  • Vi är varandras arbetsmiljö – hur bidrar vi i teamet till att ge varandra en bra arbetsmiljö?

Din attityd och inställning till att ge service

  • Din syn på arbetet och vad som ingår i rollen
  • Din syn på kunderna och deras sätt att vara
  • Din syn på dina kollegor
  • Att lära sig välja attityd

Att orka vara motiverad och positiv i längden

  • Att arbeta med att vara positiv i arbetet
  • Att inte påverkas av andras negativa attityd
  • Att påverka sin omgivning positivt och sprida arbetsglädje
  • Att ha roligt i jobbet och att ha roligt tillsammans med kunderna

Målgrupp

För dig som möter kunder på olika sätt

Utbildningen vänder sig till dig som möter kunder i olika sammanhang. Du vill utveckla din professionella yrkesroll genom att lära dig att ge service och kundbemötande utöver det vanliga.

Du kan till exempel arbeta inom kundtjänst, reception, support, ordermottagning, försäljning mm. Du kan möta kunden fysiskt eller över telefonen.

Investering

Deltagaravgift

Fysisk kurs: 6.980 kr per person inklusive lunch, för- och eftermiddagskaffe samt dokumentation. Moms tillkommer. 

Vi kan även hålla kursen bara för er

Är ni flera som behöver en uppdatering i kundbemötande och service kan det vara fördelaktigt med en företagsanpassad utbildning. Använd gärna formuläret längre ned på sidan, så kan vi återkomma med en kostnadsfri offert.

Kursledare

Professionell kursledare

Vår kursledare Christer är ett riktigt serviceproffs och han har utbildat tusentals människor i bemötande och kundservice. Han tillhör gräddan av utbildare och har blivit utsedd till en av Sveriges populäraste föreläsare av Eventeffect flera år på raken.

Examen, diplom m.m.

Kursintyg som PDF-fil

Efter avslutad utbildning får du ett kursintyg på PDF som visar dina nya kunskaper.

Intresseanmälan

Beställ information

Fyll i formuläret för att få mer information om Att ge kundservice i världsklass, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 51 recensioner
Skriv en recension
5/5
Deltagare 2022
25 jan 2023

Christer var otroligt duktig och pedagogisk. Behaglig röst som gick bra att lyssna till.

5/5
Deltagare 2022
25 jan 2023

Mycket bra innehåll i utbildningen, lärde mig mycket nytt och bra!

5/5
Filip Lagerkvist , Loh Electronics AB
10 dec 2021

Mycket bra energi, strålning och karisma. Kommer att rekommendera er till andra personer som behöver uppleva aha upplevelsen.

Hjärtum Utbildning
Karlaplan 9 B
114 60 Stockholm

Hjärtum Utbildning

Vi har mer än 25 års erfarenhet av utbildning och erbjuder utbildningar inom ledarskap, kundservice, ekonomi, Excel, mm. Våra professionella utbildare och föreläsare genomför utbildningar som utvecklar både kompetens och engagemang.  Förutom våra öppna utbildningar tar vi även fram anpassade utbildningar,...

Läs mer om Hjärtum Utbildning och visa alla utbildningar.

Highlights